dinsdag 14 augustus 2012

14 augustus, dag 26. Bevagna - Narni, 66 km

Een goede keuze was het om gisteren niet verder te gaan en in het oude klooster een kamer met ontbijt te nemen. Wat een prachtige locatie met een fantastisch uitzicht hadden we.
Het stadje had een mooie oude structuur, met Middeleeuwse sfeer. De sfeer van het hotel was ook in stijl, klassieke muziek met klassieke meubelen, fraaie kunstwerken aan de wanden. We konden met onze fietsen in de lift naar boven. Gratis internet, perfect.

's Avonds lekker gegeten, was er erg druk, dus we moesten lang wachten, maar met wat brood, koud water en een fles witte wijn was dat geen probleem.
Nog even de avondsfeer geproefd van dit leuke stadje.

Wat kerken van binnen bekeken en natuurlijk bijzondere mensen die ik op een speciale manier op de foto zet zonder dat ze het in de gaten hebben.

Onweer dreigde en kwam ook in de avond, maar het was maar heel kort. Vandaag al om half zes, maar ook weer heel kort.

Uitzicht ook in de ochtend was om te genieten.

Voor het open raam even thee zetten, de thee die we dan 's middags opdrinken is een zaligheid.

In de open lucht onder de baldakijn ontbeten met klassieke muziek op de achtergrond.

Toen weer op pad en buiten gekomen de eerste Nederlandse fietsers na Bologna weer ontmoet. Peter en Jeanet uit Groningen. Zij zijn via Verona naar Assisi gegaan, hebben nog een tijde aan de Adriatische zee gezeten. Hadden heel veel regen bij de Bodensee en in Oostenrijk, wij waren het net voor.
In Massa Martana samen wat gedronken. Zij zouden vandaag niet te ver reizen en stoppen bij Acquasparta, voor ons iets te vroeg vandaag leek ons.
Het landschap was weer schitterend veel olijfboomgaarden, druiven, fruit. De lijnen in de velden gaven door het maaien de stukken grond een gevarieerde aanblik. Toch veranderde de kleur van de aarde na Massa Martana, we waren weer een dal overgestoken, een andere provincie ingegaan en de weg werd ook beter, minder hobbels en scheuren.
Er moest wel weer geklommen worden. De zweetdruppels parelden over ons gezicht en lijf. Af en toe leek het wel alsof we door een sauna fietsten en dan daarna direct weer droog waren. Het stijgingspercentage was gering soms 10% maar meestal niet, lekker afdalen en dan weer stijgen.
In Massa Martana was het feest, de slingers waren in het midden van het dorp opgehangen. Aan de muur hingen een paar grote stenen plakkaten waarop te lezen was dat daar in dat huis de familie Garibaldi had vertoeft of gewoond. In deze streken duikt die naam steeds weer op. Toch weer eens even opzoeken wat die Garibaldi heeft betekend.
Na de koffie nog even doorgezet tot SanGémini, daar ons brood in de schaduw opgegeten. Door het stadje heen gelopen om drie uur weer op pad. Om vier uur gekeken naar een stopplaats, die vonden we in Narni. Moesten wel weer een eind klimmen, maar hebben nu een oude priorij als hotel gevonden met wederom veel sfeer. Het onweert en het regent nu om 19.15 uur behoorlijk. Vanavond vinden er allerlei feesten plaats, zal ons benieuwen.

Avond opnames in Narni.

Location:Piazza dei Priori,Narni,Italië

1. Hans van harte gefeliciteerd met je 61e verjaardag. Veel succes, leuk om jullie te volgen.