maandag 20 augustus 2012

19 augustus, dag 31 Rome - Rome

Rome een stad waar je niet uitgekeken raakt. We hadden een Stadspas gekocht, dat betekent dat je gratis met de bus kan en je twee museums kan bezoeken, bij de volgende krijg je korting.

Eerst naar Piazza del Popolo, daar de kerken bezocht en het museum over het leven en werk van Michaelangelo. Het straatleven in beeld gebracht.


































































Daarna de winkelstraat Via del Corso uitgelopen tot aan Piazza Venezia.








































Winkelgaerij bezocht, een oud gebouw helemaal als winkelcentrum ingericht, met de mooie mozaïktegels en het glazen plafond.
Geleerd dat je daar aan de bar en staande een broodje moet eten wil je niet te duur uit zijn. Op Piazza del Popolo waren we binnen aan een tafeltje gaan zitten en dan betaal je nog 8 euro voor twee eenvoudige kopjes koffie, aan de bar 4 euro.

Vervolgens terug naar Fontana Di Trevi en het Pantheon.







Twee biertjes genomen, binnen aan een tafeltje. Niet schrikken 16 euro. Ook hier weer aan de bar, niet meer dan 8 euro.





Pantheon absoluut de moeite waard om te bezoeken.

















































































































Location:Hotel Fiume Rome

1 opmerking:

  1. Hallo Hans,
    Ik heb ook mijn leuke taxibussen achter plant bij het ac foto gemaakt.
    Jij samen met mijn mooi fotocamera verkeer maken, ik heb ook hobby foto maken.
    Misschien ik wil graag aan jou iets vragen, ik wil maat m , s zwart thrit met Rome.
    Groetjes van Sandra,
    Jij maakt mooie foto,s

    BeantwoordenVerwijderen